onsdag 27 maj 2015

When Love Is Not Enough

Historien om hur Anonyma Alkoholister blev till.
Nu kan man undra varför jag tipsar om en film som handlar om missbruk av alkohol och inte om spelmissbruk, men det finns ett enkelt svar på den frågan.

Det är få filmer som skildrar den andra sidan av ett missbruk som den här filmen gör. Karaktären som Winona Ryder tolkar är riktigt bra utfört och hon får verkligen fram både smärtan och frustrationen som medberoendepersoner brottas med. Dessutom är inte medberoendet inte bundet till ett specifikt missbruk. Det blev jag själv varse om den dagen jag lärde känna en person som var medberoende till en alkoholist och denna person satte ord på det jag kände, som fick mig att inse att jag själv var fast i samma problematik.

Jag rekommenderar filmen starkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar